Menazka
Wojciech Wierba
2004-09-07 17:11:25 UTC
Witam Szanowne/nych Precelki/owiczow,
Od razu pewnie widac, ze po tak 'szalenie' grzecznym
wstepie mam 'interes' do grupy.
I nie bede owijal w bawelne.
Opracowuje teraz 'szpejo', ktore powinno znacznie
przyspieszyc gotowanie na kuchenkach turystycznych,
zmniejszyc zuzycie paliwa itp.
Niestety 'szpejo' nie jest uniwersalne i trzeba je dopasowac
do konkretnego modelu/typu menazki. To znaczy w pewnych
granicach jest dopasowywalne, ale na razie pragne
skoncentrowac sie na konkretnej menazce.
Najbardziej odpowiada moim planom menazka typu Harcerz,
czyli dwie menazki aluminiowe z rozkladanymi drucianymi
raczkami. Sprawa dotyczy wiekszej menazki, bo w tej czesciej
gotujemy wode lub topimy snieg/lod.
Moje obserwacje potwierdzaja, ze menazka typu Harcerz jest
'chyba' najpopularniejsza menazka w polskich górach.

I tu pytanie:
Czy rzeczywiscie menazka Harcerz jest najpopularniejsza w
polskich gorach?

Przepraszam za przydlugi wstep, ale obiecuje ( a testy
prototypu juz w polowie wrzesnia), ze podziele sie z Wami
wynikami.

Pozdrawiam
Wojtek
Pawel Brzozowski
2004-09-07 17:33:10 UTC
Post by Wojciech Wierba
Czy rzeczywiscie menazka Harcerz jest najpopularniejsza w
polskich gorach?
Tak, uzywaja jej nawet koty:
http://www.dfoto.pl/zdjecie.php?id=4495

A na serio: tez uwazam ze jest bardzo popularna, moze nawet
najpopularniejsza... sam mam takowa.

pozdr,
--
Pawel Brzozowski - Brzoza

portal e-gory.pl - najwyzszy poziom górski - http://www.e-gory.pl
górski sklep internetowy - sklep.e-gory.pl - http://sklep.e-gory.pl
any
2004-09-07 17:37:34 UTC
Post by Pawel Brzozowski
najpopularniejsza... sam mam takowa.
I ja, ja tesz...

pozdrawiam
any
Tomisiek
2004-09-07 17:40:26 UTC
Post by Wojciech Wierba
Najbardziej odpowiada moim planom menazka typu Harcerz,
czyli dwie menazki aluminiowe z rozkladanymi drucianymi
raczkami. /.../> Moje obserwacje potwierdzaja, ze menazka typu Harcerz
jest
Post by Wojciech Wierba
'chyba' najpopularniejsza menazka w polskich górach.
Owszem, warto te¿ zastanowiæ siê nad mutacj± mena¿ki, z miedziowanym
denkiem. Teoretycznie warstwa miedzi lepiej przewodzi ciep³o, ergo w mena¿ce
takiej szybciej siê woda gotuje/¶nieg topi. Moje obserwacje w terenie to
potwierdzaj±;-)

pozdrówka
Tomek
Medved'
2004-09-07 18:16:14 UTC
Post by Wojciech Wierba
[...]
Czy rzeczywiscie menazka Harcerz jest najpopularniejsza w
polskich gorach?
Z obserwacji _nie_ potwierdzonych jakimikolwiek badaniami - tak.
Wśród kilkunastu znajomych i krewnych królika tfu! niedźwiedzia
z owym włącznie nie zaobserwowałem innego modelu.

PS. Czyżby prace nad ratrakiem z klamry zostały wstrzymane? ;-)

--
@ .. @ | Medved' | 52*13'02"N 21*13'38"E | GG: 1886769 | medved
( () ) | homepage http://medved.republika.pl (w budowie) | (na)
(_)`(_) | FAQ grupy pl.rec.gory: http://www.faq.e-gory.pl | pl
Ryszard Seweryn
2004-09-07 18:27:38 UTC
menazka typu Harcerz jest 'chyba'
the best od 20 lat
Przepraszam za przydlugi wstep, ale obiecuje ( a testy prototypu juz w
polowie wrzesnia), ze podziele sie z Wami wynikami.
Więcej - czytaj w numerze "n.p.m." ;p
Rychu ***@seweryn (pisz wspak) / odpowiadając zwróć uwagę na pole "do"
lukasz
2004-09-07 18:54:12 UTC
ja oraz wiekszosc moich znajomych pichca wlasnie w takiej menazce..
pozdrawiam
lukasz
Andrzej Zawalski -Puszek
2004-09-07 20:33:10 UTC
W zwi±zku z tym, ¿e jestem harcerzem..... równiz u¿ywam takowej, sprawdza³em
kilka rodzajów mena¿ków i ten typ jest najlepszy.
Mogê siê pochwaliæ, ¿e nawet chleb wypieka³em w takowej co zapewne w
pó³okr±g³ej (wojskowej) za bardzo by pewno nie wysz³o. Obecnie pojawi³a siê
wersja ze stali nierdzewnej mena¿ki typu "HARCERZ", ale tak do koñca chyba
nie jestem przekonany.
Natomiast niektóre naczyñka z w/w stali s± bardzo praktyczne i .... mo¿na
skompletowaæ fajny zestawik za bardzo niskie pieni±dze zw³aszcza w
hipermarketach gdy to sprzedaj± na wagê.

Puszek
Grzesiek Fiedor
2004-09-07 20:59:23 UTC
Tak jest. Harcerz od zawsze i forever :-)
Obserwacje również potwierdzają fakt jej niezwykłej popularności. To istny
turystyczny idol.
Pozdrawiam
Grzesiek Fiedor
m.r
2004-09-07 20:59:54 UTC
Tue, 07 Sep 2004 19:11:25 +0200, na pl.rec.gory, Wojciech Wierba
napisał(a):

Harcerz RuLeZ!!! ;)))

pozdrowienia
m.r
knovak
2004-09-07 21:20:55 UTC
Nie masz lepszej menazki nad "harcerza"!
Pojawia sie tez czasem (np. w "Dziupli" w Gdansku) wersja slowacka,
kopia krajowego harcerza, rozni sie jedynie odrobine uchwytami.

Jakis czas temu (10 lat?) pojawialy sie tzw. "szyszkowniki", czyli
fragment "harcerza" przerobiony na piecyk z wentylatorem,
najlepszym paliwem byly szyszki. Fajna zabawka to byla...
;-)

Pozdrawiam
Krzysiek
Tomek Dygała
2004-09-08 05:38:18 UTC
Post by knovak
[...]
w Warszawie nosiło toto roboczą nazwę "maszynka na gówno" ;-))

pzdr.
Tomek D
--
Mój adres: http://cerbermail.com/?z2zDEcPbJl
GG 1538661 http://tdygala.republika.pl
magda 'dziabka' badowska
2004-09-08 05:42:55 UTC
Post by Wojciech Wierba
Czy rzeczywiscie menazka Harcerz jest najpopularniejsza w
polskich gorach?
Z moich obserwacji wynika, że zdecydowanie tak! Są różne modele - i takie
sprzed kilkudziesięciu lat (sama taką mam - jeszcze z uszkami i grubą rączką) i
takie świezutkie, prosto spod lady. Generalnie "Harcerz" rządzi. Inne menażki
stanowią niewielki procent całości - są to stalowe miseczki, stalowe kubki
używane jako menażki (dziwny zwyczaj), jeszcze starsze modele menażek (np -
kwadratowe!), plastikowe miseczki (relikt!), stalowe, nowoczesne menażki. Ale
to sa naprawdę pojedyńcze egzemplarze. Harcerz dominuje do tego stopnia, że są
problemy z identyfikacją. Hehe - nie ma to jak dosłużyć się niepowtarzalnej,
jedynej w swoim rodzaju menażki, powyginanej, osmolonej.. Wyższa szkoła jazdy :-
)

Pozdrowienia

dziabMa
S³awek
2004-09-08 05:57:53 UTC
Post by any
Post by Pawel Brzozowski
najpopularniejsza... sam mam takowa.
I ja, ja tesz...
I ja, i ja !

S³awek
Basia Z.
2004-09-08 06:25:52 UTC
Post by Wojciech Wierba
[...]
Mam kupi³am bardzo niedawno kolejny egzemplarz, ¶wietnie pasowa³ do Twojej
os³ony, nie musia³am zdejmowaæ r±czki i tylko raz na ni± nadepnê³am.
Jedno mi siê nie podoba³o - cena, nie wiedzia³am ¿e ona teraz kosztuje a¿ 50
z³.

Ale przy okazji mam pytanie:
W programie 5+ plusa mo¿na za 9000 punktów dostaæ mena¿ki tytanowe (co¶
teraz nie umiem tego znaleŒæ w katalogu nagród).
Czy warto oszczêdzaæ te punkty ?

Pozdrowienia.

Basia
Jacek G.
2004-09-08 07:04:20 UTC
Post by Wojciech Wierba
Czy rzeczywiscie menazka Harcerz jest najpopularniejsza w
polskich gorach?
Potwierdzam, że też używam Harcerza (czasem jeszcze dodatkowo trzeciej
zwykłej, półokrągłej, bez rączki).
Popularność Harcerza wynika chyba z tego, że ma wygodne uchwyty (nie trzeba
się ciągle martwić gdzie się podziała "dziwka") i że dwie menażki zajmują
tyle miejsca co jedna.
Jacek G.
Wojciech Wierba
2004-09-08 07:19:42 UTC
Dziekuje wszystkim za potwierdzenie mojej obserwacji, ze
menazka Harcerz jest najpopularniejsza w polskich gorach.

To utwierdzilo mnie w celowosci tego projektu.
Post by Medved'
PS. Czyżby prace nad ratrakiem z klamry zostały wstrzymane? ;-)
Projekt ratraka z klamry zmienil sie na mniej ambitny
projekt skutera snieznego. Prace trwaja :-)
Post by Medved'
Więcej - czytaj w numerze "n.p.m." ;p
Rozwazam taka mozliwosc, ale niezbyt szybko, poniewaz
ostatnio temat kuchenek (jako swoje hobby) eksploatowalem
chyba nadmiernie na lamach n.p.m.
Post by Medved'
Jakis czas temu (10 lat?) pojawialy sie tzw.
"szyszkowniki", czyli
fragment "harcerza" przerobiony na piecyk z wentylatorem,
najlepszym paliwem byly szyszki. Fajna zabawka to byla...

No to ten model umknal mojej uwadze. Ma go ktos jeszcze?
Lub przynajmniej zdjecie?
Bo w swojej kolekcji mam kuchenke Sierra Stove wlasnie na
szyszki i inne patyczki. Tej polskiej wersji nigdy nie
widzialem.
W programie 5+ plusa można za 9000 punktów dostać menażki
tytanowe (coś
teraz nie umiem tego znaleźć w katalogu nagród).
Czy warto oszczędzać te punkty ?

Basiu,
Nie wiem ile to jest 9000 punktow.
Kiedys chcialem miec menazki tytanowe, ale po porownaniu
wagi (lekkie, ale ciezsze od aluminium mimo stosowania
cienszych scianek - wieksza wytrzymalosc stopu tytanu),
przewodnitwa cieplnego (aluminium !!) i szczegolnie ceny,
zrezygnowalem. Oczywiscie, jesli trafilbym na tytanowe
menazki na pchlim targu za male pieniadze, to oczywiscie je
kupie.
Wady aluminiowych menazek to:
latwosc zarysowania i deformacji, niska temperatura topienia
(~650 C :-) ) i trudnosci w czyszczeniu np. z sadzy. Moze
jeszcze to, ze gotowanie w naczyniach aluminiowych nie jest
'zdrowe'. Ale ile posilkow zjadamy w gorach z aluminiowej
menazki ?

Pozdrawiam
Wojtek
frry
2004-09-08 07:21:18 UTC
Post by Wojciech Wierba
[...]
ja rowniez. menazka harcerz, odpowiednio wygieta i stylowo przypalona tu
i tam.

nie wiem co za ustrojstwo robisz, ale zwyczajne metalowe parawany do
kazdego typu garnka/menazki postawionej na kuchence juz istnieja, np.
tatonka parawan skladajacy sie z 10 elementow o szer. 10cm i dlugosci
20-25cm , cena prawie 100zl, a w Alpin'sie cos takiego z 5 elementow
polowe taniej. co mozna lepszego i bardziej uniwersalnego wymyslec?
przy pomocy takiego parawanu nawet zimna butle szybko zima rozgrzejemy i
ugotujemy wode sprawnie.

pozdr.
Frry
Andrzej Kłos
2004-09-08 07:42:16 UTC
Post by Tomek Dygała
w Warszawie nosiło toto roboczą nazwę "maszynka na gówno" ;-))
a nie "maszynka na wiatr", od nazwiska konstruktora zresztą?

andy_nek
Wojciech Wierba
2004-09-08 07:45:07 UTC
Post by frry
[...]
Mam, nie uzywam poniewaz moje oslony sa IMHO lepsze.

co mozna lepszego i bardziej uniwersalnego wymyslec?

Nie wiem, bo testy prototypu dopiero za kilka dni.
Ale wbrew pozorom kilka 'ciekawych' patentow mozna jeszcze
zrobic.

Pozdrawiam
Wojtek

Następna strona >