Podkoszulki z oddychajacego materialu - jak to dziala?
Piotr L.
2004-04-21 06:43:03 UTC

Mam nieszczescie szukac buty w gorki. Pani w sklepie powiedziala mi, ze do
dobrych butow z membrana trzeba dobre skarpety z oddychajacego materialu
(tu padla jakas nazwa). Jako ze lazic bede latem, to welniane by mi noge
ugotowaly. Te polecane natomiast maja sprawiac wrazenie chlodu (taki
material sprytny). Z takiego samego materialu sa zrobione podkoszulki
(promocyjna cena juz od 70zl ;-)).

Rok temu z mozolem pokonywalem Doline Jaworzynki (czy raczej podjscie z
niej) i gdy stanalem na gorze juz, to mialem cala (bawelniana) podkoszulke
mokra.

Wiec ja mam pytanie. W czym mi moglby pomoc taki inteligenty oddychajacy
podkoszulek? Jak toto dziala?

I czmeu buty gorskie sa takie niewygodne? ;-(

Pozdrawiam
Piotr L.
unknown
2004-04-21 06:51:14 UTC
Użytkownik "Piotr L." <***@sci.pam.szczecin.pl> napisał w wiadomości

[...]
Post by Piotr L.
I czmeu buty gorskie sa takie niewygodne? ;-(
Bo pewnie wybierasz najpierw po firmie.
Nie patrz po firmach, a po wygodzie. (0,5h przymierzania przynajmniej na
zmeczona noge+pochyla rownia do testowania czy palcow nie tnie). Z tych co
sa wygodne dopiero wybierz producenta.

--
S pozdravem,
August
augustowski.org
Waldek Brygier
2004-04-21 06:52:51 UTC
Post by Piotr L.
Mam nieszczescie szukac buty w gorki. Pani w sklepie powiedziala mi,
ze do dobrych butow z membrana trzeba dobre skarpety z oddychajacego
materialu (tu padla jakas nazwa).
A swistak zawija te sreberka...
Post by Piotr L.
Wiec ja mam pytanie. W czym mi moglby pomoc taki inteligenty
oddychajacy podkoszulek? Jak toto dziala?
Uzywam od wielu lat podkoszulków z polartecu i jestem zadowolony. Jako chłop
wielki, pocę się dość mocno na podejściu, więc gdy ściągam plecak na górce,
nareszcie koniec z chłodną, nieprzyjemna koszulką bawełnianą. Polartec
schnie szybko, komfort nieporównywalny... Co do działania tych materiałów -
poszukaj w FAQ grupy - www.faq.e-gory.pl
Post by Piotr L.
I czmeu buty gorskie sa takie niewygodne? ;-(
To nie tylko górskie. Adidasy też są niewygodne, jeśli sa za małe o kilka
numerów :-)
Nie rozumiem, czemu buty górskie miałyby być niewygodne?
Przestań pozwalać sobie wciskać kit o butach z membraną kosztujących krocie
i które mimo, że za małe - mają być dla Ciebie dobre, bo taka uroda butów
górskich. Jeśli to usłyszałeś w sklepie - zmień sklep!
Waldek Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
mój e-mail: kliknij na http://cerbermail.com/?qVvHiHNwHr - GG 415880
Piotr L.
2004-04-21 09:19:33 UTC
Post by Waldek Brygier
[...]
O to wlasie mi idzie. Wiec dzieki takiej szmatce nie bede mial mokrych i
intensywnie chlodzonych wiatrem plecow.

Niestety link wyzej wymienony (czesc poswiecona tkaninom aktywnym) nie
dziala... Ten material to sie chyba cooltex nazywal, ale nie pamietam
dokladnie. Mam wiec sobie poszukac podkoszulki z polartecu...
Post by Waldek Brygier
Post by Piotr L.
[...]
Moje wrazenia o tych butach na podstawie opinii z tej listy i
moich wlasnych przymiarek w sklepach:

1. Sa sztywne, ciezko w nich lazic po nie-gorach (ja lubie pobrykac po
lesie chocby).

2. uzytkownik butow zaciesza, gdy przestaja krew jego spijac juz po
miesiacu od czasu kupna.

3. Strasznie sie w nich halasuje (to moja wlasna uwaga, kozicy nie podejde).

Jesli dobrze zrozumialem to nie sa kitem buty z membrana jako takie, tylko
buty z membrana za male (tzn zbyt scisle przylegajace do nogi)?

Pozdrawiam
Piotr L.
Robert Bryl
2004-04-21 09:38:43 UTC
Post by Piotr L.
Moje wrazenia o tych butach na podstawie opinii z tej listy i
1. Sa sztywne, ciezko w nich lazic po nie-gorach (ja lubie pobrykac po
lesie chocby).
Są RÓŻNE buty do poruszania się w górach. Są miękkie i są twarde, lekkie i ciężkie. Są buty z
membraną w których spokojnie można chodzić po lesie, są bezmembranowce w których
będziesz się męczył... Są buty bardzo wygodne do chodzenia po górach typu beskidzkiego z
małym obciążeniem, które przeklniesz na kamieniach albo z ciężkim worem. Są buty wygodne
w lecie, które będziesz klął w śniegu (i to nie zw względu na przemakalność czy izolację
termiczną).
Post by Piotr L.
2. uzytkownik butow zaciesza, gdy przestaja krew jego spijac juz po
miesiacu od czasu kupna.
Zależy od butów, ilości czasu spędzonego w sklepie, umiejętności sznurowania itp...
Post by Piotr L.
3. Strasznie sie w nich halasuje (to moja wlasna uwaga, kozicy nie podejde).
ROTFL !!!
Post by Piotr L.
Jesli dobrze zrozumialem to nie sa kitem buty z membrana jako takie, tylko
buty z membrana za male (tzn zbyt scisle przylegajace do nogi)?
Nie tylko za małe. Niedopasowane do nogi. Buty miewają różne kształty, tak jak nie ma
uniwersalnej stopy. Inp. w butach firmy X nigdy nie będzie Ci wygodnie a w butach firmy Y jak
najbardziej tak. A Twojemu koledze dokładnie na odwrót :-)

Pzdrw.

Robert Bryl
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.gory
Tomasz Sojka
2004-04-21 11:35:49 UTC
Post by Piotr L.
3. Strasznie sie w nich halasuje (to moja wlasna uwaga, kozicy nie podejde).
Pozdrawiam
Piotr L.
Witam!
Hmmm... pamiętam jak kiedyś na Słowacji chyba w D. 5 Stawów Spiskich
bydlęta pasły się tak parę metrów od uczęszczanego szlaku. Powiedziałbym
że nas (turystów) olewają. Żadnego szacunku dla "sapiens".
Co do polskiej części to podchodzenie kozic i tak jest problematyczne z
racji zakazu poruszania sie poza szlakami :)
Pozdrawiam Tomek
Jacek G.
2004-04-21 12:37:49 UTC
Post by Piotr L.
O to wlasie mi idzie. Wiec dzieki takiej szmatce nie bede mial mokrych i
intensywnie chlodzonych wiatrem plecow.
Latem ma to moze mniejsze znaczenie, bo i tak jest zwykle cieplo. Natomiast
zima faktycznie, duzo przyjemniej jest uzywac jakiejs oddychajacej bielizny
niz bawelny. Ale ponizej 60-70 zl to raczej trudno bedzie takie koszulki
znalezc.
Post by Piotr L.
Ten material to sie chyba cooltex nazywal, ale nie pamietam
dokladnie. Mam wiec sobie poszukac podkoszulki z polartecu...
coolmax, a tkaniny sa rozne - nie tylko polartec ale np. rhovylon i inne
takie - szczegoly znajdziesz zapewne w necie m.in. na stronach producentow
takiej odziezy.
Post by Piotr L.
Post by Piotr L.
I czmeu buty gorskie sa takie niewygodne? ;-(
Mozliwe ze chodziles dotad w jakims lekkim obuwiu i wszelkie nieco ciezsze
buty wydaja ci sie niewygodne. Kwestia przyzwyczajenia (nie liczac
oczywiscie jak podkreslali przedpiscy odpowiedniego doboru). Wygode
ciezszych butow w porownaniu z lekkimi (np typu adidasy) odczuwa sie po
paru dobrych godzinach tudziez kolejnych dniach lazenia - zwlaszcza z
obciazeniem, po kamienistym podlozu lub po blocie.
Jesli planujesz duzo wypadow w Tatry to buty w miare solidne, z litej skory
(a nie skorzano - szmaciane) beda chyba lepsze - wiecej wytrzymaja, chronia
przed uderzeniami kamolami, nie rozczlapia sie zbyt szybko. Ale trzeba sie
oczywiscie do nich przyzwyczaic. Membrana jest moim zdaniem mniej istotna.
Post by Piotr L.
1. Sa sztywne, ciezko w nich lazic po nie-gorach (ja lubie pobrykac po
lesie chocby).
No coz, na nie-gory najlepiej miec inne obuwie. Np. na Jure jezdze zwykle w
jakichs dowolnych "adidaskach" i zwykle to wystarcza.
Post by Piotr L.
3. Strasznie sie w nich halasuje (to moja wlasna uwaga, kozicy nie podejde).
A to dziwne spostrzezenie. Buty na wibramie raczej nie halasuja nawet na
twardym podlozu typu asfalt, zwlaszcza jak maja jeszcze w podeszwie jakas
warstwe amortyzujaca, a czesto maja.
W latach 80-tych mialem taka wersje polskich traperow, ktore robili na
jakims ohydnym plastiku, ktory faktycznie stukal po asfalcie i bruku w
sposob tragiczny, nie liczac tego ze sie slizgal. Ale na szczescie szybko
sie polamal i buty trafily na smietnik.
Jacek G.
Piotr L.
2004-04-21 12:10:59 UTC
Post by Waldek Brygier
[...]
Hm, te koszulki z polartecu (100) sa dosyc cieple (tzn grube). Latem, gdy
nawet podkoszulek bawelniany to za wiele, taki podkoszulek polarowy to
chyba pelni szczescia nie da?

Piotr L.
any
2004-04-21 07:51:23 UTC
Post by Piotr L.
Mam nieszczescie szukac buty w gorki.
A to ktos Cię tak urządził? Czy tak sam od siebie się umartwiasz?
Post by Piotr L.
(tu padla jakas nazwa). Jako ze lazic bede latem, to welniane by mi noge
ugotowaly.
Nie bój nic, nie ugotują. Są skarpety wełniane grubsze i cieńsze.
Jak toto dziala?
Na szybciorka - bawełna ma to do siebie, że mocno wchłania wilgoć i później
nie chce jed oddawać - wszystkie "inteligentne" materiały poprostu szybciej
oddają wodę. I to wcale nie jest tak, że sie mniej spocisz, będziesz sie
pocił tak samo, tylko odzienie szybciej będziesz miał suche.
Po szczegóły śladem Waldka zapraszam do FAQ.
Post by Piotr L.
I czmeu buty gorskie sa takie niewygodne? ;-(
A temu, ze takie sobie kupujesz.

pozdrawiam
any
Piotr L.
2004-04-21 09:07:15 UTC
Post by any
Post by Piotr L.
Mam nieszczescie szukac buty w gorki.
A to ktos Cię tak urządził? Czy tak sam od siebie się umartwiasz?
Nieszcesciem sa same buty, nie gory. Po prostu uznaje wszystkie te
wynalazki za 400zl i wiecej za wybitnie nieprzyjazne dla nog. Chodzenie w
nich nie jest przyjemne.
Post by any
[...]
Rozumiem wiec, ze gdy sie potem zaleje, to dzieki inteligentnemu
materialowi szybciej mi koszulka wyschnie i bede mogl smialo w
chlodniejsze partie gor isc? I doprawdy chodzicie w tak pierunsko drogich
szmatach?

Piotr L.
magda i jacek
2004-04-21 09:21:33 UTC
I doprawdy chodzicie w tak pierunsko drogich
Post by Piotr L.
szmatach?
mozna juz kupic w granicach 30 zł
j.p
Piotr L.
2004-04-21 10:59:15 UTC
Post by Piotr L.
szmatach?
mozna juz kupic w granicach 30 zł
j.p
Przelazlem po sklepach gorskich (Szczecin). Najtaniej z oddychajacych
koszulek to podkoszulki z materialu coolmax (?) za 70zl. Bardzo przyjemne
sa, fakt, ale niczego w poblizu nawet 30zl juz nie znalazlem.

Czego wiec dokladniej mam szukac co tyle kosztowac bedzie?

Pozdrawiam
Piotr L.
Shuwar
2004-04-21 12:39:19 UTC
[...]

Wpadnij do szczecinskiego Macro - maja tam mnostwo ciuchow z polartecu,
miedzy innymi takie bluzki z najcienszej odmiany polartecu 100 i w bardzo
przystepnej
cenie. Cen tychze koszulek nie pamietam, ale grube bluzy z polartecu 300
kosztuja okolo 160 zl
(dla porownania ten sam material, ale np Alpinus kosztuje mniej wiecej 300
zl)

Chyba wybiore sie za jakis czas - jakbys poznal ceny to daj znac (na priv)

Pozdrawiam
Shuwar

$ ShuCASH 5.0
$ Kontrolowanie domowych finansów
$ Program isnieje i rozwija się od 1996 roku
$ www.domowe-finanse.pl
Bartek N.
2004-05-16 21:44:04 UTC
Post by Shuwar
[...]
Przy okazji - w szczecinskim Geant'cie znalazlem bluzy z Poalartec'u 300
(zkapturem) za 180zl, pewnie jeszcze sa, gdyby ktos byl zainteresowany a
nie mial karty do Macro ;)

Pozdrawiam.
Bartek

magda i jacek
2004-04-21 16:23:15 UTC
Post by Piotr L.
[...]
w selgrosie
bielizna sportsimo
http://www.sportsimo.com.pl/
Darek e-horyzont.pl
2004-04-22 12:13:17 UTC
Post by magda i jacek
Post by Piotr L.
[...]
Jezeli dobrze pamietam to czas schniecia jej w stosunku do power dry,
tecnopile... okolo 2 x dluzszy. Dobra bielizna wyschnie ci przez wieczor w
schronisku a ta bedzie jeszcze wilgotna.

Dobra cena to nie wszystko :)

Darek e-horyzont.pl
Piotr L.
2004-04-22 12:26:07 UTC
Post by Darek e-horyzont.pl
[...]
Wyschnie przez wieczor po wypraniu tak to nalezy rozumiec?

Piotr L.
Darek e-horyzont.pl
2004-04-22 16:45:55 UTC
Post by Piotr L.
Post by Darek e-horyzont.pl
[...]
Tak ale nie sportsimo:) Ta schnie ok. 2 x dluzej.
Bardzo wazne jest dobre wykrecenie po upraniu bielizny, a potem przed
spaniem jeszcze raz nalezy wykrecic same koncowki.

Darek e-horyzont.pl
Lukasz Madeksza
2004-04-26 00:15:35 UTC
Post by Darek e-horyzont.pl
Dobra bielizna wyschnie ci przez wieczor w
schronisku a ta bedzie jeszcze wilgotna.
Dobra pod tym wzgledem bielizna schnie "w oczach" ale niestety nie jest
zbyt przyjemna w dotyku.

Pozdrawiam
Lukasz Madeksza
Darek e-horyzont.pl
2004-04-26 09:58:48 UTC
Post by Lukasz Madeksza
Post by Darek e-horyzont.pl
[...]
Masz racje!!!, ale w niektorych `schroniskach` jest b. zimno (oczywiscie nie
pisze tu o Polsce tylko o Nepalu itd). Dlatego zawsze wole zeby ktos sie
pozytywnie rozczarowal.

Pozdrowka
Darek e-horyzont.pl
Lukasz Madeksza
2004-04-26 14:05:14 UTC
Post by Darek e-horyzont.pl
Masz racje!!!, ale w niektorych `schroniskach` jest b. zimno (oczywiscie nie
pisze tu o Polsce tylko o Nepalu itd). Dlatego zawsze wole zeby ktos sie
pozytywnie rozczarowal.
No ja watpie zeby ktos w Nepalu (lub w Alpach zima) codziennie koszulke
pral (czy nawet ja sciagal) :)

Pozdrawiam
Lukasz Madeksza
Robert Bryl
2004-04-21 09:44:37 UTC
Post by Piotr L.
Rozumiem wiec, ze gdy sie potem zaleje, to dzieki inteligentnemu
materialowi szybciej mi koszulka wyschnie i bede mogl smialo w
chlodniejsze partie gor isc?
Ona po prostu nie namoknie. Nie wsiąka w nią H2O.
Post by Piotr L.
I doprawdy chodzicie w tak pierunsko drogich
szmatach?
Drogie to ile???

Pzdrw.
Robert Bryl
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.gory
any
2004-04-21 09:49:11 UTC

Post by Piotr L.
wynalazki za 400zl i wiecej za wybitnie nieprzyjazne dla nog.
Czy raczej dla kieszeni? Wierz mi można spotkać na naszym rynku modele "user
friendly".
Post by Piotr L.
Rozumiem wiec, ze gdy sie potem zaleje, to dzieki inteligentnemu
Eeee, tam inteligentemu, czy plastik może być inteligentny?
Post by Piotr L.
materialowi szybciej mi koszulka wyschnie i bede mogl smialo w
chlodniejsze partie gor isc?
Tak. Pod warunkiem, że będziesz miał w plecaku odzież także na chłodniejsze
dni.
Post by Piotr L.
I doprawdy chodzicie w tak pierunsko drogich
szmatach?
Niektórzy z nas chodzą, inni nie.
Ja osobiście posiadam kilka sztuk odzieży (polar, technopile) i nie uważam
abym wyrzucił pieniądze w błoto.
Poszukaj, pogooglaj, poczytaj archiwum grupy, znajdziesz coś tańszego, może
lepszego.

pozdrawiam
any
Sławomir Szyszło
2004-04-21 09:57:57 UTC
Post by Piotr L.
Nieszcesciem sa same buty, nie gory. Po prostu uznaje wszystkie te
wynalazki za 400zl i wiecej za wybitnie nieprzyjazne dla nog. Chodzenie w
nich nie jest przyjemne.
Po pierwsze - są różne rodzaje: niższe, wyższe, miękkie, sztywniejsze i
całkiem sztywne (skorupy). Jakie przymierzałeś?
No i przede wszystkim - w jakie góry zamierzasz się w nich udawać?
Post by Piotr L.
[...]
To czy możesz iść w chłodniejsze partie gór nie zależy od samej
bielizny. Chodzi o to, żeby odprowadzić pot od ciała i dzięki temu
zapobiec szybszemu wychładzaniu skóry.

Co do bielizny termoaktywnej - pamiętaj, że mimo, że polartec 100, z
którego jest robiona część bielizny jest takim materiałem, IMHO nie
nadaje się na okres letni. Jest po prostu nieco zbyt gruby. Na okres
letni szukaj bielizny cieńszej z "siateczki" (nie dosłownie, bo
bawełniane też takie są), do tego powinna być ona obcisła, żeby
przylegać do ciała.
--
Sławomir Szyszło mailto:***@poczta.onet.pl
Nadprzewodnik sudecki klasy 10 kV
Piotr L.
2004-04-21 11:03:21 UTC
Post by Sławomir Szyszło
Post by Piotr L.
[...]
Tatry. Orla perc tez bedzie w planach. Wiec od skalek nie uciekne.
Wyczytalem w FAQ ze sa butki trekingowe. Chyba cos takiego szukam. Nie
bede lazil z wielkim plecakiem. Ino nie wiem jak taki but wyglada, tzn
czymze rozni sie od buta gorskiego heavy duty.
Post by Sławomir Szyszło
[...]
Znalazlem podkoszulki z materialu coolmax (?) czarne, mietkie, chlodne w
dotyku. Bardzo fajne, ale 70zl. I nic taniej nie ma u nas chyba (Szczecin).

Pozdrawiam
Piotr L.
STranger
2004-04-25 11:02:25 UTC
Post by Piotr L.
[...]
Konkretnie- polecam buty firmy Scarpa model Light Trek GTX. Wygodne, lekkie
ale b. wytrzymałe i na vibramie.
Donaszam już 4 parę tych doskonałych butów. ( pierwsza sprzed 10 lat była
bez GTX) Chodzę w nich latem po każdych górach (Tatry najczęsciej) a zimą
po lasach na nizinach i wszelkim trudnym terenie.. ZTCW z maila od
producenta włoskiego ten model to najlepiej sprzedający sie model butów
Scarpy w Europie od ponad 10 lat! To świadczy tylko o jednym: gdy ktos miał
i chodził w takich wygodnych butach trekingowych ten prawdopodobnie zakupi
w przyszłości je znowu :)
Na stronie www firmy Scarpa można sobie obejrzec i poczytac o tym modelu -
pogooglaj trochę.
STranger
www.folding.prv.pl
Andrzej J. Makarczuk
2004-04-24 22:51:49 UTC
Post by Piotr L.
I czmeu buty gorskie sa takie niewygodne? ;-(
Bo takie sobie kupujesz...
Post by Piotr L.
Nieszcesciem sa same buty, nie gory...
Nieszczęściem jest nieprzemyślany zakup.
Buty są poza dobrem i złem
Post by Piotr L.
1. Sa sztywne, ciezko w nich lazic po nie-gorach (ja lubie pobrykac po
lesie chocby).
To kup sobie buty do brykania po lesie.
Na płetwy jakoś nie narzekasz, że słabo sprawdzają się w lesie.
Post by Piotr L.
3. Strasznie sie w nich halasuje (to moja wlasna uwaga, kozicy nie podejde).
j.w.
A może potrzebne Ci są cichobiegi a nie buty w góry? ;-)

pozdrawiam
makar
--
makaraj Good judgement is the result of experience.
na Experience is the result of bad judgement.
pl http://akg.sparta.net.pl/
Lukasz Madeksza
2004-04-26 00:16:57 UTC
Post by Andrzej J. Makarczuk
Nieszczęściem jest nieprzemyślany zakup.
Buty są poza dobrem i złem
Jak nic, dodaj kopyrajta i sprzedaj jako haslo reklamowe ;)

Pozdrawiam
Lukasz Madeksza
Andrzej J. Makarczuk
2004-04-26 06:28:50 UTC
Post by Lukasz Madeksza
Post by Andrzej J. Makarczuk
Buty są poza dobrem i złem
Jak nic, dodaj kopyrajta i sprzedaj jako haslo reklamowe ;)
Bo jak widzę logiczny inaczej ciąg wypowiedzi, że górskie buty to
czytał że kaleczą, że chce w nich dopaść kozicę i że chce kupić
górskie buty żeby mu się wygodnie po lesie chodziło, to powstrzymać
się nie mogę.

pozdrawiam
makar
--
makaraj Zawsze lepiej szczytować niż glebować
na AGA-cka
pl http://akg.sparta.net.pl/
Tomasz Sojka
2004-04-21 09:04:25 UTC
Post by Piotr L.
Witam
[...]
Ja np. mam aktualnie dwie pary półbutów ;) (które używam "na bieżąco")
jedne są b. wygodne aczkolwiek nie tak eleganckie - nie pasują do
garnituru - co drugie, które niestety maja za to tendencję do
obcierania... Z górskimi jest tak samo, możesz trafić zarówno na
wygodne jak i na obcierające. Po prostu musisz bardziej uważnie i
ostrożnie wybierać - w końcu noga w takim bucie ma dużo więcej do roboty
niż na codzień w mieście... Jak o mnie chodzi to najwygodniejsze miałem
Dachsteiny i Salomony.
Co do materiałów oddychających to w sieci są całe gigabajty beletrystyki
na ten temat - trzeba poszperać i czytać.
Pozdrawiam Tomek
helmuth
2004-04-21 11:37:24 UTC
Post by Piotr L.
Wiec ja mam pytanie. W czym mi moglby pomoc taki inteligenty oddychajacy
podkoszulek? Jak toto dziala?
W skrócie, to działanie takiej tkaniny polega na tym że nie wchłania tak
bardzo wilgoci jak bawełna i szybko przepuszcza ją na zewnątrz. Nawet jak
się spocisz, to dość szybko wyschnie i masz sucho. A jest to przecież
warstwa najbliższa ciału, więc bardzo poprawia komfort.
Oczywiście na to powinna być jakaś kurtka też oddychająca, ew. polar.
Ja osobiście mam pare takich koszulek, z długim i krótkim rękawem produkcji
Fjorda Nansena, z jakiegoś rodzaju polipropylenu, i bardzo sobie chwalę,
kosztowały coś ok. 60-70 zł.
Pozdrawiam
H.
Piotr L.
2004-04-21 11:58:06 UTC
Post by helmuth
Post by Piotr L.
[...]
Jestem juz przekonany, ze cos takiego mi sie przyda i rozwiaze jeden z
problemow lazegi po gorach. 60-70zl za sztuke?

Piotr L.
Waldek Brygier
2004-04-21 12:02:33 UTC
Post by Piotr L.
Jestem juz przekonany, ze cos takiego mi sie przyda i rozwiaze jeden z
problemow lazegi po gorach. 60-70zl za sztuke?
Patex-Pol szyje na zamówienie i dość tanio, a na dodatek z logo pl.rec.gory
:-)
www.patex-pol.pl
marek
2004-04-21 12:40:43 UTC
i rozwiaze jeden z problemow lazegi po gorach.
imo problemu nie rozwiaze, ale silnie zredukuje, tudziez przyspieszy
rozwiazanie.
60-70zl za sztuke?
ciesz sie, ze tak tanio! ;)
juz jakis czas temu koszulki slynnej (niegdys?) firmy o nazwie Alpinus
kosztowaly cos ok 100zl. A w krajach tzw "rozwinietej demokracji zachodniej"
zaplacilbys... lekko dwa i pol raza wiecej za szmate z coolmaxu czy powerdry
(btw, ten "polar" na t-shirty to wlasnie polartec powerdry w roznych
wariacjach).

co do ceny - mysle, ze warto, bo sa to produkty dlugowieczne. Mam swoje
wszystkie, od najstarszego t-shirta z coolmaxu, bo najnowsze i nie wyglada
na to, zeby sie mialy predko rozpasc.

marek

btw, masz w Szczecinie firme Kwark szyjaca bielizne (ciepla) z polartec
powestretch. Niestety ceny od 200 zl w gore. Ale jak raz w taki polar
wsiadziesz, zobaczysz, ze warto ;)
Darek e-horyzont.pl
2004-04-21 16:32:19 UTC
Post by marek
btw, masz w Szczecinie firme Kwark szyjaca bielizne (ciepla) z polartec
powestretch. Niestety ceny od 200 zl w gore. Ale jak raz w taki polar
wsiadziesz, zobaczysz, ze warto ;)
- Zgadzam sie z Markiem , mercedes wsrod bielizn termicznych. Ale uzywam go
glownie w temp. ponizej 10 st (normalnie jest za cieply). W okresie
wiosny-lata polecam inne ciensze materialy.

Taka drobna uwaga odnosnie uzywania liczby `100` przy polarach. Niektorzy
mowiac `100` maja na mysli bielizne na gole cialo a niektorzy `100` nazywaja
cienki polar. Jezeli dobrze pamietam to kiedys firma malden mills material
bielizniany nazywala polartec 100, obecnie material bielizniany nazywaja oni
power dry. Obecnie pod nazwa polartec 100 lub polar 100 kryje sie cienki
polar taki zwykly (podobny do 200 ale cienszy). Jest to polar juz o
wlasciwosciach termicznych bardzo z reszta praktyczny. Czasmi sprzedawcom
sie cos miesza i polecaja polar 100 na gole cialo co oczywiscie jest bledem
polar 100 jest juz warstwa termiczna.

Podsumowujac na gole cialo uzywamy bielizne termoaktywna taka cieniutka
(grubosci koszulki bawelnianej) a na nia dopiero uzywamy polar 100 (jako
cienka warstwe termiczna). Polaru 100 nie uzywamy na gole cialo!!!

Ciekawe z czego szyje Patex :) :) Stawiam ze z II gatunku power dry
(maldena ) nazywajac go polarem 100.

Odnosnie coolmaxu, mialem go okazje uzywac kilka razy i cos mi wyraznie w
nim nie pasowalo. Mam wrazenie, ze w w zestawieniu z power dry, tecnopile,
power stretchem ma gorsze wlasciwosci wchlaniania potu. Jak bede mial wiecej
czasu to sobie sprawdze :):)

Piotrek przeczytaj tez moje wypociny o bieliznie
https://www.e-horyzont.pl/cgi-bin/index1.php3?p=pokaz&sel=testyiopinie

Pozdrawiam
Darek e-horyzont.pl
marek
2004-04-22 08:38:20 UTC
Post by Darek e-horyzont.pl
Odnosnie coolmaxu, mialem go okazje uzywac kilka razy i cos mi wyraznie w
nim nie pasowalo.
jakies dwa lata temu podobno poprawili ten material i podobno jest co
najmniej tak dobry jak powerdry. Ale "przelomy technologiczne" zdarzaja sie
w tym przemysle co kilka miesiecy, wiec...;)
no i, zeby utrudnic sprawe, powerdry tez wystepuje w kilku "odcieniach" .
jest kilka grubszych, cieplejszych, sa tez lzejsze, lepsze na upal.

marek
bans
2004-04-23 07:48:25 UTC
Post by marek
jakies dwa lata temu podobno poprawili ten material
Ja kupowałem w zeszłym roku i w porównaniu z powerdry coolmax jest
beznadziejny - jakis taki plastikowy, schnie duuużo dłużej niż powerdry,
zimno w plecy no i cholernie sie elektryzuje.
--
Artur Goc
goc malpa o2 kropka pl
Ermes
2004-05-09 21:54:39 UTC
Post by Darek e-horyzont.pl
Ciekawe z czego szyje Patex :) :) Stawiam ze z II gatunku power dry
(maldena ) nazywajac go polarem 100.
Przepraszam, co to znaczy "II gatunku"? Do tej pory żyłem w błogiej (nie-?)
świadomości, że albo dany podkoszulek jest podkoszulkiem "power dry malden"
albo nim nie jest.
Będę wdzięczny za eksplikację...

Pozdrawiam,
Ermes.
Sławomir Szyszło
2004-05-10 15:37:23 UTC
Post by Ermes
Przepraszam, co to znaczy "II gatunku"? Do tej pory żyłem w błogiej (nie-?)
świadomości, że albo dany podkoszulek jest podkoszulkiem "power dry malden"
albo nim nie jest.
Każdy materiał może być gorszy i lepszy. Czasem zdażą się jakieś wady, zmiany w
grubości materiału, małe dziurki, zbyt zbity materiał itp.
FAQ pl.rec.gory http://www.faq.e-gory.pl/
Waldek Brygier
2004-05-10 16:58:32 UTC
Post by Sławomir Szyszło
Każdy materiał może być gorszy i lepszy. Czasem zdażą się jakieś
wady, zmiany w grubości materiału, małe dziurki, zbyt zbity materiał
Co chyba nie przeszkadza onemu materiałowi mieć nadal takie właściwości, jak
jego w pełni "sprawny" brat???
Sławomir Szyszło
2004-05-10 17:43:12 UTC
Post by Waldek Brygier
Co chyba nie przeszkadza onemu materiałowi mieć nadal takie właściwości, jak
jego w pełni "sprawny" brat???
W przypadku materiałów termoaktywnych IMHO jak najbardziej może. Zresztą akurat
w tym przypadku wiem to z doświadczenia.
Waldek Brygier
2004-05-10 17:45:54 UTC
Post by Sławomir Szyszło
Post by Waldek Brygier
[...]
Czy to znaczy, że dyskwalifikujesz taki materiał?
Jak sam wiesz, takie "błędy" zdarzaja się na niewielkich powierzchniach, a
kupuje się cały wielki rulon.
Zaryzykowałbym twierdzenie, że jednak jest to materiał niemal (skoro już
taniej przez Maldena sprzedawany, to muszę napisać to "niemal") taki sam jak
1 klasy.

Mam podkoszulkę z "niepełnowartościowego" (była znacznie tańsza niż w
sklepie) polaru i nie widzę żadnej różnicy w użytkowaniu w porównaniu z
koszulką kupioną w sklepie...
Sławomir Szyszło
2004-05-15 17:33:02 UTC
Post by Waldek Brygier
[...]
W tym wypadku chodziło mi bardziej o inną fakturę materiału niż jego usterki.
Post by Waldek Brygier
Mam podkoszulkę z "niepełnowartościowego" (była znacznie tańsza niż w
sklepie) polaru i nie widzę żadnej różnicy w użytkowaniu w porównaniu z
koszulką kupioną w sklepie...
A ja widzę i to znaczną. Ale ma to i zalety - jak potrzebuje coś mniej
przewiewnego, to zakładam "tańszy" polar. :-D
Sławomir Szyszło
2004-04-21 12:31:55 UTC
Post by Piotr L.
Jestem juz przekonany, ze cos takiego mi sie przyda i rozwiaze jeden z
problemow lazegi po gorach. 60-70zl za sztuke?
Ja mam dwie takie koszulki, służą mi dobrze od 4 lat. Jest to więc
inwestycja na dłuższy czas. Zresztą dwie spokojnie wystarczą. Na
początek wystarczy ci jedna, po wycieczce przepłuczesz ją, a "do
schroniska" nałożysz zwykłą.